dinsdag 19 oktober 2010

Het licht..

Je kan het heel goed merken aan mijn stem. Ik moet wat vaker schrapen voordat ik een woord (laat staan een zin) kan spreken. Het overkwam me gisteren in de Appie, nog even zo'n eenpans wokding halen. Makkelijk en snel klaar. Kan zelfs bij mij niet misgaan.

Dan kom je in ieder gangpad wel bekenden tegen. Drie ex-collega's, een oude schoolvriendin, ex-buurvrouw, noem maar op. Allemaal willen ze graag weten hoe het gaat en ik wil van hen weten hoe het gaat. Het gaat wat haperend, maar al gauw sta ik gangpaden te blokkeren voor al die mensen die van hun werk komen en nog snel wat boodschappen willen inslaan.

Bij de kassa vraagt een ex-collega; en, hoe bevalt het niet meer werken? Ze ziet het gewoon aan me, kan niet anders. Ik moet weer aan de slag, al is het maar voor een paar uurtjes en lul ik de hele dag dom uit mijn nek. Het maakt niet uit. Moet echt die stem weer eens gaan gebruiken, in plaats van mijn neus in de boeken.

De stem wat meer smeren, zeg maar..

14 opmerkingen:

Zustertjen zei

Luister en huiver: zet het nog even door, want je moet ook wennen aan de situatie.Niet te snel opgeven.
Ik kan het weten, toch?

Smitsky zei

@ Zussie, kom je nog een bakkie doen :)) even kletsen..hihi

Mijn dagboek zei

zoek radio nl op en dan kun je de heledag nederlands talige muziek mee zingen. dat goed voor je stembanden meid. gr will

Mijn dagboek zei

laat effe weten wanneer we aan de zuurkool gaan gr mij

The world according to El zei

Tollebeek is niet zo heel ver weg en daar valt altijd wat te kletsen

Jolly zei

anders kun je nog met mij mee. Kun je de hele dag praten aan de telefoon!!

Blondie Power zei

En L-town is ook the place to be. En die opleiding ga je gewoon mee verder. Dat kun jij wel. Ik ook trouwens.

Met ingang van januari ga ik ook weer 1 dag in de week naar school...

:-)

Hermanus zei

Kom gezellig wat units weghikken joh. Lachen.

s1m0ne zei

Ik ratel in één stuk door tegen het vier (in mijn geval drie) potige spul. Ze gaan vanzelf terugbrallen :-) Alles beter dan een werkgever pleasen met het wegsmijten van je energie!

Smitsky zei

@ Dagboek, zuurkool..laat zo snel mogelijk weten (ovenschotel he?)
@ El, is niet hetzelfde, dat is meer voor de vrije dagen die ik dan gewoon heb verdiend.
@ Jolly, nou?? part time? Kampen? Hebben ze nog lui nodig?
@ Blondie, gelijk heb je, aan de weg blijven timmeren, tante!
@ Manus, strak plan ;)
@ S1m0ne, nou, het moet in ieder geval tijdelijk zijn. Ben niet op zoek naar een vaste job. Of het moet zo goed betalen en ik moet het zo ontzettend leuk vinden, dan is het een ander verhaal.

s1m0ne zei

@smitsky: als dat zou kunnen.... en als je maar denk het te hebben, komt er een omhooggevallen secreet met de scepter zwaaien en is het sprookje weer uit. Ben blij dat het nieuwe kabinet weinig vrouwen heeft. Van mij hadden er helemaal geen vrouwen in gehoeven. Did I make my point? ;-)

s1m0ne zei

Nah ja, wrom zet ik nou '@smitsky'? Raar, ik :-p

Smitsky zei

@ S1m0ne, ik ken dat.. en dan komen ze bijv. net uit de schoolbanken. Joe made jor point :))

Jolly zei

jazeker!! Lekker releaxed geen gezeik met andere bijkomstigheden naast het werk. Best leuk al die verschillende mensen aan de telefoon.