vrijdag 23 september 2011

Kwaliteid!

We hebben een taaltreening gehad. Best wel lastug. De treening werd vol vuur gegeven en een hele bult tips heb ik in mij gezogen. Het vervelunde van deze treningen is dan wel dat je meer gaat nadenken over hoe je moet spelen. Wanneer komt er een d of een t achteraan? Nog erger, wanneer wort het dt!

In ieder geval, ik vond het zeer leerzaam. Vooral toen het over hun/hen en als/dan ging. Dacht toch werkelijk dat ik die wel in de pocket had. Maar néé, een paar foutjes maakte ik zomaar.  En wat denk je van die engelse woorden? Rielly not so eessie hoor!

Sommige beresterke stokpaardjes die ik mezelf had aangeleerd heb ik dan ook maar gelijk gedeleteted (uhmm...).

Yep, van mij mocht ze nog wel even doorgaan, deze mevrouw. De nederlandsche taal, het blijft lastig.

3 opmerkingen:

mack zei

Leg mij dat ook eens uit, dat verschil tussen hun en hen? Ik ben altijd in de war. Henebed, een hun en een haan, Hentelaar, Hundrik, vishungel...het is echt lastig.

Smitsky zei

Nou Mack, het verschil zit hem in de middelste letter, van hun en hen dan. Voor de rest maakt het niet zoveel uit, ik weet wat je bedoelt.

sunseekers zei

Wat maakt mijn dat uit, hen hun zul zal,aj je mekare maar begriept.
En anders bestaat er altijd nog de spellingscontrole. Dikke poen, ook for Gozert