maandag 17 oktober 2011

4,5 op de schaal

Het rijdt puik, dat Astra(atje), ook al is het een Opel. Moe sprak de woorden uit, die ik dacht. Je Pa zou het een hele goede keus hebben gevonden. Maar die was dan ook een Opel rijder. Zijn laatste auto was trouwens een Nissan, maar alla....

Waar ik wel moeite mee heb dat is dat nieuwe rijden. Ik had daar vaag wel eens iets over gehoord, maar hield mij er totaal niet mee bezig. Dat nieuwe rijden is dus zuinig rijden. Vind ik moeilijk, echt moeilijk. Ik heb de neiging om pas op het laatste moment de voet van het gaspedaal te halen. Beter is om dat toch een poosje voor de bocht die je gaat nemen te doen. Dat kan ik zien aan dat digitale tellertje die aangeeft hoeveel diesel er wordt geslurpt.

Gisterenavond reed ik, met Gozert naast me, terug vanuit de polder. De kunst was om nu die cijfertjes naar beneden te krijgen. Die stond op een gemiddeld verbruik van 4,5 liter per 100 km. Dat had Gozert geregeld. Tja, dat moet beter natuurlijk.

Nee, het is niet gelukt. Om twee redenen, IK moest veel door de stad rijden én ik blijk toch een Mini Cooper voetje te hebben...

3 opmerkingen:

sunseekers zei

Alles went,zoals een vent, maar ook een Astra met een zuinigheidsmetertje, veel veilige kilometers toegewenst hoor.

Anoniem zei

En veel onderhoudsvrije kilometers.

W!lm@ zei

En Gozert heeft natuurlijk met de truck trainingen gehad in het Nieuwe Rijden.. Dus die heeft bij voorbaat al een streepje voor..