zaterdag 15 oktober 2011

Ode aan bokkie

Ja Bokkie! Ik weet het...de laksheid met logjes schrijven is duidelijk... Dat komt omdat ik zo allemachtig druk ben op facebook en twitter. Daarmee vergeet ik nog wel eens dat mijn verhaaltjes zo af en toe ook worden gevolgd.  Sorry Bok!

Bokkie, mijn onvergetelijke buurman/vriend, die ik nog steeds mis. Die buurman die 's nachts na de arbeit nog even  kwam bijkletsen, die na 1 flesje bier al kruipend naar huis moest. Want, alcohol kon hij niet zo goed hebben... Scheelde natuurlijk wel dat hij maar 1 sloot tegenkwam onderweg naar huis. Zo af en toe kwam hij ook een sigaretje bietsen, om er na het paffen ervan overtuigd te zijn dat het goed is geweest dat hij niet meer rookt.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat hij die k*t polder nog steeds mist, al laat hij dat niet zo blijken. Die kletsende schapen achter het huis, bijvoorbeeld. Al vind ik het wel een verademing dat je voor iedere boodschap die auto weer moest starten. Weet niet hoe dat met jou zit?

In ieder geval ben ik je nog niet vergeten en wordt het toch eens tijd dat we "bijlullen". Zal mijn pakje sigaretten meenemen.... Strak plan?

Daarbij vind ik het ook wel tijd worden dat je Gozert leert kennen...

1 opmerking:

Anoniem zei

Vind ik ook een strak plan!!
x Bok